TOKEE Terrarisztika Klub NET
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
hasznos linkek
 
Vagans -net újsága
 
EGYESÜLETI INFÓK
 
Chat
 
H Í R E K, ÉRDEKESSÉGEK!
H Í R E K, ÉRDEKESSÉGEK! : Teszt: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD - 2006

Teszt: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD - 2006

Forrás: www.totalcar.hu  2006.02.17. 12:54

Európában kevéssé köztudott, hogy a Kia a Hyundai-csoport tagja, ráadásul a két márkát egy testvérpár vezeti. Bár tesztünkkel elsősorban a Tucson terepező képességeit szerettük volna feltárni, találtunk jó néhány különbséget az elvileg teljesen azonos Kia Sportage és Hyundai Tucson között.

A tavaly bemutatkozott új hobbiterepjáró párost már alaposan körbejártuk, a kör bezárásához azonban a Tucsonnak még teljesítenie kellett a Totálsár kötelező tesztjét. Nem volt meglepetés, hogy a Hyundai szinte teljesen azonos tulajdonságokat mutatott a Sportage-dzsel, vagyis átlagos képességű összkerékhajtási rendszere jócskán felülmúlta az autó kialakításából adódó lehetőségeket.

Hogy azok is értsék, akik nem akarják a többi tesztet, bemutatót és próbát is elolvasni: a motor nyomatéka alapvetően az első kerekeket hajtja, és elpörgéskor a rendszer automatikusan adagolja hátra az erőt. Gombnyomással rögzíthetjük a tengelyek közti 50-50 százalékos erőeloszlást, ezt a rendszer 30 km/óra feletti tempónál automatikusan kikapcsolja, de ha a gombot nyomva tartjuk, a sebesség 30 alá csökkenésére újra aktiválódik.

Próbáltuk nyüstölni, de jól bírta
Próbáltuk nyüstölni, de jól bírta

Differenciálzár nincs, az elektronikus vezérlésű, olajfürdős lamellás kuplungon keresztül elosztott nyomaték hatékony átadásában a menetstabilizáló rendszer segít be szükség esetén. Erre azonban nem sok lehetőséget adtunk, aljának hiányos védelme miatt a komoly feladatokzól megkíméltük az autót. A Tucson hasmagassága csak átlagos (19,5 cm, alig haladja meg a 4x4-es személyautók terepjáró-etalonjának számító Octaviáét), ráadásul legalsó pontja a kipufogórendszer, ami terepen gyakorlatilag teljes hosszában ki van téve a sérülésnek.

Akár egy igazi terepjáró
Akár egy igazi terepjáró

Persze erre is akad magyarázat: a majdnem teljesen egyenes, pofonegy­szerűen gyártható és rögzíthető rendszer minden szempontból olcsóbb megoldás, mint az említett Oc­taviáé, annál az al­váz zugaiban vezetik a jóval bonyolultabb kialakítású rendszert. Ez tehát a Tucson leggyengébb pontja, legalábbis terepezés szempontjából.

A negatívumok között meg kell még említeni az egyes fokozat túl hosszú, kimondottan aszfaltúthoz illő áttételezését, ami persze csak földúton vagy komolyabb nehézségeknél szembeötlő: lejtőn egyszerűen kevés a motorfék, a meredekebb emelkedők óvatos leküzdéséhez csúsztatni kell a kuplungot. Ilyenkor derül ki, hogy alacsony fordulatszám-tartományban kevés a nyomaték, a nyomatékcsúcs (245 Nm) a gyári adat szerint is csak 1800-tól áll rendelkezésre, a gyakorlatban ez inkább 2000.

Hamarosan érkezik az új 140 lóerős turbódízel, ez a 112 lovas változat
Hamarosan érkezik az új 140 lóerős turbódízel, ez a 112 lovas változat

Attól eltekintve, hogy a mindennapi közlekedésben is érezhető, hogy a motor lent kissé erőtlen, a kétliteres, közös nyomócsöves turbódízel jól szolgál, egyedül a jóval 10 liter feletti átlagfogyasztás bocsátható meg nehezen. És ezzel el is érkeztünk a negatívumok felsorolásának végéhez. Az adottságainak megfelelő körülmények között a Tucson tökéletes közlekedési eszköz.

Alaphelyzetben csak az első kerekek kapnak nyomatékot
Alaphelyzetben csak az első kerekek kapnak nyomatékot
 

Megszépíti a mindennapokat, de nem abban az értelemben, ahogy, mondjuk, egy Alfa Romeo. Nem makrancos és szeszélyes szépség, aki néha képtelen megfelelni a mindennapi feladatoknak; értékei szinte rejtettek, sőt akár unalmasnak is nevezhetők, mert, ugye, abban nincs semmi izgalom, hogy valami rendeltetésszerűen kiszolgálja a gazdát. Megbízhatóan, bármikor.

Hatmillióért rendben van
Hatmillióért rendben van

Ráadásul kompakt külső méreteihez képest hatalmas a belső tere, az ülésrendszer variálhatósága és megoldásai nagyszerűek, futóműve tökéletesen illik a hazai útviszonyokhoz. Ráadásul milliókkal kevesebbe kerül, mint egy vérbeli hobbiterepjáró (Toyota RAV4 és társai). Megelőzendő a felháborodott olvasói leveleket fenti gondolatmenetem alátámasztásául idecitálom a J.D.Power elnevezésű, fogyasztói elégedettséget mérő szervezetnek a német és az angol piacon végzett felmérését.

Ide aztán minden befér, és hajtogatni is egyszerű
Ide aztán minden befér, és hajtogatni is egyszerű

Vetélytársak

Honda CR-V 2.2 CTDi, 8,2 millió forint: a kötelező szempontjából már eggyel drágább kategóriába esik, drágább is kétmillióval. Jogosan, a piac talán legjobb dízelét, megbízhatóságát és összeszerelési minőségét nyújtja.

Kia Sportage 2.0 CRDi, 6,5 millió forint: ugyanaz az autó, mégis drágább. No comment.

Nissan X-Trail 2.2 cDi, 7,8 millió forint: a hátrányok és előnyök a Tucsonnal szemben hasonlóak, mint a CR-V-nél, annyi kiegészítéssel, hogy terepen talán a Nissannal jutunk messzebbre.

Azt vizsgálták, hogy az adott ország autós közössége mennyire elégedett megvásárolt járművével (országonként jóval 20 000 feletti adatbázis); a pontszámok négy részből tevődnek össze: minőség és megbízhatóság (30%); személyes kötődés (25%); szervizek munkája (23%); fenntartási költségek (22%). Vagyis olyasmi, mint a népítélet. A hazainál finoman szólva is értékarányosabb szemlélettel pénzt költő briteknél a Hyundai az iparági átlagnál jobb eredménnyel, egyből a Nissan után, és közvetlenül a VW, illetve a Ford előtt végzett, megelőzve a teljes francia és olasz kompániát, valamint a Mercedest.

Hogy mindenki tudja
Hogy mindenki tudja

A német piac természetesen más, de a Hyundai itt is jó eredményt ért el. Igaz, elmaradt a nagy iparági középszertől, és nem nagy meglepetésre a Mercedes is megelőzte (igaz, éppen hogy), de a németek szerint így is jobb, mint a franciák és az olaszok teljes palettája, és a VW is a Hyundai által csúnyán elvert mezőnybe tartozik.

Hyundai vs Kia - ugyanaz, mégis más
Hyundai vs Kia - ugyanaz, mégis más

Ha már az összehasonlításnál tartunk: a Tucson és a Sportage gyakorlatilag egy időben vendégszerepelt szerkesztőségünknél. Ennek ellenére kihagytuk a közvetlen egymáshoz mérést, gondolván, úgysincs közöttük különbség.

Egy hátsó dob, két kipufogóvég
Egy hátsó dob, két kipufogóvég

Kiderült, hogy mégis van, de persze nem az a számmal alátámasztható, tökéletesen beazonosítható fajta. A Hyundai jobb autónak érződött: érzékenyebben reagált a gázpedál elmozdítására, jobb volt a váltója, kényelmesebb az ülése, és az egész autó sokkal jobb minőségérzetet sugallt, mint a Kia.

Az árlistát vizsgálgatva is a Hyundai a győztes, 250 ezer forinttal kevesebbe kerül a - természetesen eltérő felszereltségű - Kia dízel alapváltozatánál. A 6,2 millió forintos alapár egyébként is vonzó, ennyiért ilyen tágas, ilyen sokoldalúan használható családi autót nemigen kapni, igaz, a Hyundai presztízsszempontból sehol sincs a vetélytársakhoz képest, főleg Magyarországon. De ismerve a távol-keletiek kitartását és céltudatosságát, ez már nem sokáig lesz így.

A szerző értékelése ertekeles

A sokat kiránduló családok és az akciósajánlat-fetisiszta antisznobok kedvenc autója. Kőkemény négy csillag

Ennél sokkal durvább terepre nem merészkedtünk - elsősorban a jég miatt
Ennél sokkal durvább terepre nem merészkedtünk - elsősorban a jég miatt

A totálsár terepjáróit mind azonos körülmények között próbáltuk ki az Adventure Parkban. Hinta, vizesárok, siratófal, bakhát, bucka: a részletes metódust itt találja.
 

 
Naptár
2024. December
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
time
 
Látogatók:
Indulás: 2005-09-09
 
Hasonló oldalak
 

CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!