Elkészült a VW Golf-alapú terepjáró-tanulmány
Forrás: www.totalcar.hu 2006.02.17. 12:48
Concept A-nak nevezték el a kupéforma nagykerekű járművet. Rég tudjuk, hogy a Volkswagennél egy kisebb szabadidőautón dolgoznak, de nem pont erre számítottunk.
Concept A-nak nevezték el a kupéforma nagykerekű járművet. Rég tudjuk, hogy a Volkswagennél egy kisebb szabadidőautón dolgoznak, de nem pont erre számítottunk. A menetpróbákat ugyanis egy módosított Golf Plus karosszériával végezték, és mindenki úgy vélte, a végső termék is egy egyszerű Golf-variáns lesz. Az persze egyáltalán nem kizárt, hogy a Concept A végül is tanulmányautó marad, és egy másik karosszériával dobják piacra a végleges VW hobbiterepjárót, de ez után a koncepció után egy magasított Golf szörnyű csalódást okozna.
Galéria - kattintson a képre A jármű ugyanis nem csak VW mércével mérve merész. A hosszú, csaknem vízszintes motorház, az alacsony ablakvonal, a kupészerűen ívelt tető és az egymással szemben nyíló, B-oszlop nélküli ajtók olyan autót eredményeztek, amelyhez hasonlót eddig még nemigen láttunk. Hiába került így az autó elejére a Passat hűtőmaszkjának erősen módosított változata, ez épp csak arra elég, hogy az autót Volkswagenként azonosítsuk, a szokásos egyenautó-érzés kiváltásához azonban nem elegendő. A Concept A színezése az egyetlen, amely valahogy ismerős lehet. Ugyanezzel a világoskék színnel mintha a Skoda Yetin már találkoztunk volna, és a tető eltérő – ez esetben fekete – festése is a csehek apró tanulmányán tűnt fel elsőként a VW-csoport autói közt.
Galéria - kattintson a képre A tereptanulmány az aktuális Golf padlólemezére épül, de annál minden irányban nagyobb. Hossza 4,348 méter (+144 mm), szélessége 1,854 méter (+95 mm), magassága 1,551 méter (+66 mm), tengelytávja pedig 2,602 méter (+24 mm). A méretnövekedés jórészt a nagy hasmagasságnak, a sárvédő-szélesítéseknek és a megnövekedett első és hátsó túlnyúlásnak köszönhető, így belül viszonylag kevéssé érezhető, annál is inkább, mivel a VW-nél négy különálló ülést építettek a Concept A-ba. Cserébe viszont elhúzható vászon tetőbetéttel lehet növelni a térélményt, a hátsó ajtó feltámasztásával pedig egész hosszú tárgyak szállítására is mód nyílik.
Galéria - kattintson a képre A lemezek alatt nemigen találkozunk egetrengető újdonságokkal. A motorháztető alatt a VW kétfeltöltős benzinmotorja rejtőzik, amely ezúttal 150 lóerő mozgósítására képes, és egy hatsebességes DSG váltón, valamint a jól ismert 4MOTION négykerék-hajtáson keresztül hajtja a 20 hüvelykes felnikre épülő nagyméretű kerekeket. A tervezők külön hangsúlyozzák, hogy a kompresszoros-turbós benzinmotor helyére gyakorlatilag bármelyik korszerű VW-motort beszerelhették volna.
Galéria - kattintson a képre A Concept A bemutatóját Berlinben tartották, de természetesen Genfben is kiállítják az autót. A hivatalos sajtóközlemény szerint a típus sorozatgyártásáról még nem született döntés. Mi azonban biztosra vesszük, hogy hamarosan bemutatnak egy hasonló felépítésű szériagyártmányt, hiszen a VW évek óta dolgozik egy kisebb terepjáró fejlesztésén, és nem valószínű, hogy mindössze egy látványos tanulmány kedvéért költöttek volna el sok millió eurót.
|