Kötelezettségszegési eljárást indítottak Magyarország ellen a gépjármûvek adóztatásával kapcsolatosan, mivel a jelenlegi szabályozás ellentétes az uniós alapszerzõdés egyes pontjaival. Kovács László adóügyi biztos elmondta, hogy a tagállamoknak ugyan jogukban áll regisztrációs adót kivetni, de ennek mértékét úgy kell megállapítaniuk, hogy ne tegyenek különbséget a hazai és a többi EU-tagállamból származó termékek között
Magyarország a regisztrációs adóval jelenleg megsérti ezt az alapelvet, mivel az összeg megállapításánál nem veszi figyelembe az importált használt autók valódi értékét, csak a környezetvédelmi besorolást, a motor lökettérfogatát és az üzemanyag típusát. Ezzel viszont elõnyös helyzetbe hozza a belföldön újként forgalomba helyezett használt autókat, mivel ezeknél az értékcsökkenés arányában az adótartalom is kisebb lesz. Ráadásul a használt importautókra az ÁFA-bevételeket pótolandó 25%-kal magasabb tételeket vetnek ki, mint az újonnan behozott, és itthon forgalomba helyezett autókra, ami szintén ellentétben áll a különbözõ tagállamokból származó termékek közti egyenlõség elvével.
A kötelezettségszegési eljárás során a magyar kormány elõször hivatalos figyelmeztetõ levelet kap, amelyben felhívják figyelmét a problémára, és választ kérnek. Amennyiben nem érkezik kielégítõ válasz, úgy az Európai Bizottság az ügyet bíróság elé is viheti. Ez valószínûleg azt jelenti, hogy a regisztrációs adó jelenlegi formájában már nem mûködhet sokáig: a kormányzat, bármely párt is vezesse azt, kénytelen lesz az importált használt autókra alacsonyabb adótételeket kivetni. Legfeljebb annyi haladékot kaphat az ügy, amíg az Európai Bizottság eljárását lefolytatják.