Témaindító hozzászólás
|
2007.06.04. 08:25 - |
Tomnewman: Szükségem lenne néhány információra ahhoz, hogy meg tudjam neked venni a szűrőt!
1, Évjárat? 2, ccm? (1,8 ?!?!) 3, Kivitel /Ezt tudom, kombi :) / Motorkód? (Első 4-5 tag) (Az én asztrámnak 17DR volt.) |
[69-50] [49-30] [29-10] [9-1]
Tomnewman: Az előbb lemaradt, a Michelin nem drágább, mint az átlag gumik, csak tudni kell honnan beszerezni! |
Tomnewman: A tescoban többnyire Tigar gumik vannak, jó-jó, de kinek, én egy trabira se tenném rá, nemhogy egy Toyóra, vagy egy Opelre!
A Passio gumid Debica márkájú!
Elmegy kategória! Ha választani kéne, inkább Debica, mint Tigar!
Az Auchanba szokott lenni Trayal gumi, ők a Michelin egyik "leányvállalata", nekem volt Trayal Téli gumim, középáras (7-9 rongy/db), és jó! |
az már eleve tetszik a buliban, hogy felnivel együtt kapok most gumikat.
Mert a felnit elvileg elég egyszer megvenni, és jó ideig használhatom. Tovább, mint a gumit.
és utána már "csak" a gumit, meg az átszerelést kell megvennem, ha legközelebb gumicserére kerül a sor. |
gyanítom, hogy valami ilyesmi lehet... Vagy, amint ő is mondotta, ha kettő már kopott, a német lecserélteti mind a 4-et, mert megteheti.. a másik kettő még szinte új. ÉS hát felnire szerelve meg végülis kezdő befektetésnek és tanulópénznek is jónak tűnik.
A másik dolog, hogy addig úgyse rakja fel a kocsimra, és nem fizetem ki,amég meg nem néztem én is.
És nekem pont jó, hogy Te is itt vagy, és meg tudod mondani, mire figyeljek oda (az évjárat pl. abszolúte eszembe se jutott volna). A profilmélységet már a fater is sas szemmel nézni szokta, tehát azzal "nem tudnak átvágni", a márkáról meg vajmi keveset tudok (hogy mit érdemes, mit nem. melyik márka milyen, satöbbi) még. De majd az idő, a tapasztalat ezen is átsegít.
Azt tudom, hogy most sem egyforma márkájú gumikkal közlekedek. Illetve, úgy tudom.
Kettőn "PASSIO" felirat van, kettőn meg más. a pótkerék meg.. természetesen egy harmadik széria.
alapvetően én is szeretnék Michelin gumikat, de azt még a tárcám újonnan nemigen engedi meg.
Viszont amiket a TESCO polcain látok, azokról még sose hallottam (nekem noname), és árban az is elég komolynak tűnik (mármint ahhoz elég magas az ára, hogy elsőre ne akarjam megvenni). |
Jó ha van az embernek egy ilyen kapcsolata, de azért nem árt az óvatosság!
Mielőtt kész tények elé állít, kérdezz rá a profil mélységére és a gumi márkájára, évjáratára!
Ez azért fontos, mert Németben a 2-3 évet állt (keveset futott gumikat kidobják az utcára lomtalanításkor!) Élelmesebb magyar kereskedők kimennek és tonnaszámra hoznak gumiabroncsokat az országba. |
A gumikkal a magam részéről is úgy vagyok, hogy ha a Forma 1-ben külön van esős, száraz, meleg, hideg, meg még néhány féle aszfaltra, akkor annak oka kell legyen.
Tehát minimum a téli és a nyári gumit külön kell használnom.
Közben a fater a szakértő és megbízható (többek áldják a nevét) gumissal beszélt, és nem lesz komoly gond. Mikorra kell a téligumi, felnire szerelve nála lesz a 4 db. és elvileg árban is megfelelő lesz.
Itthon kaptam egy fülest (hirdetés útján), hogy eladó 4 db, pont az én méretem gumi.. akár felnivel. felnivel 50ezer, felnik nélkül meg 35 lenne a 4 db. Erre a fater gumiszervizese simán azt mondta, hogy felnivel együtt kihozza 40-ből, és jó gumikat hoz Németországból.
A Fater eddig meg van elégedve, nagyon is, azzal,amit ettől a gumistól kapott, és több kollégája is nagyon örül, hogy megismerte.
Így egyelőre nem erőlködök a dolgon, hanem itt nálunk a "mi szerelőnket" megkérdezem még ez ügyben, oszt jó van. Vannak ŰÓzdon is gumiszervizek, de azokat egyelőre idő hiányában (meg nem volt elég sürgős és fontos), nem látogattam meg.
Majd, ha nagyon elégedetlen lennék valamivel, vagy muszáj lesz, akkor megnézem őket is. Már nem izgat annyira a kérdés.
Mindenesetre köszönöm, hogy utánajátrál.
A lámpás dolog miatt meg leginkább azt fogom tenni, hogybenézek a "mi szerelőnkhöz", Jancsihoz, és megkérdezem tőle. Opelben a környéken többek egybehangzó állítása szerint sokkal jobb, mint az Opel-szalon. |
Gumiabroncs:
Ez egy hálás téma, itt rögtön az jön képbe, hogy mire kell, általános használatra, vagy napi "sok" km megtételére?!?
Többnyire az átlag polgár megelégszik a Teszkós/Auchanos gumiabroncsokkal, ÓCSSSÓ OSZT JÓ!
Pedig nem, nem is olcsó és nem is feltétlen jó!
Én mondjuk elfogult vagyok, ha veszek gumikat a kocsimra, csak és kizárólag Michelint vagyok hajlandó feltenni, ....na jó, Yokohama is jöhet :)
Számtalan gumiabroncs kereskedő van a neten, érdemes nézelődni, a kiszállítás 1-2 ezer ft és akár Nagykanizsáról is elhozzák :)
Én Michelint mondanék, hogy vegyél, de aranyközépútnak megfelelő a Barum Brillantis is.
Nyári abroncs:
Itt mega téli abroncs, ami jó a Barumtól:
A 4 évszakos gumikat el kell felejteni! |
Húuu...
Passz, tényleg, én valahogy magamban automatikusan sárgának "írtam fel" a ! jeles villógó fényt. Piros fény, hmm...
Elvileg nem jó, az olajat ellenőrizted benne? Meddig van a szint, a pedál nem puhul el sosem, a betétek elég vastagok?
|
a motorkontroll, ha jól emlékszem, egy sárga lámpa.. a motor "rajzával".
ez a lámpa meg piros, és felkiáltójel van rajta.. a könyve szerint ez "fékrendszer"-lámpa. de nemtom, mit jelent. |
Értekezletre kell mennem, a gumiról holnap... |
Ez valószínűleg a motorkontroll lámpa lehet, elsőként próbáld meg az Lambda szondát teszteltetni, vagy ellenőriztetni, majd ha az ok, félő, hogy az AGR szelep lesz a "beteg", ez már húzós bibi, ha cserélni kell, mert csak gyári van belőle. :(
|
ja, az Opelesek Klubját, mint oldalt és mint fórumot nézegetem... De persze némi útbaigazítás lehet, ott is elkél majd... |
Esetleg arról tudsz valamit, hogy magyar nyelvű kiskönyvet (leírás, szervizköny, mittoménmianeve) hol lehet találni? MÁrmint az Astrához.
Amolyan "haszálati utasítás, "Manual's Guide", vagy hasonló... |
Új kérdésem van:
Milyen gyártók gumiabroncsait tartod érdemesnek megvételre, vagy mitől tartsam távol az autót?
Mert hát lassan lefutják a mostani gumik a max km-t, amit kopásilag megtehetnek, és cserélnem kell őket.
Szeretnék mind anyagilag, mind "szellemileg" felkészülni a cserére, hogy ne fájjon nagyon se akkor, se utána (ha netán vackot sóznának rám).
A másik dolog, a járgány könyvében (ami német nyelvű) nem találtam meg pontosan (vagy nem tudtam rendesen lefordítani), hogy ha a felkiáltójeles lámpácska világít néha (a könyv szerint fékrendszer gondját jelzi), akkor pontosan mi lenne az adekvált teendő (jellemzően alacsony fordulatszámon jelez a lámpa, mint régebbi autókban a töltés, meg az olajnyomás lámpája), és emellett kifogástalannak találom a fékhatást. ez megvan, mióta megvettem az autót, csak mostanában mintha gyakrabban látnám...
Erre van ötleted? |
egyelőre az erre vonatkozó adatok azt hiszem, még nem reálisak..
pontosabban nem egy reális , "mindennapos" felhasználást, igénybevételt tükröznek.
Egyébként a jelenlegi körülményeink között még itthon 9.5-10 liter/100km körül alakul most is. Ennek okai között vezető helyen lehet az, hogy-mint te is tudod- fent lakunk a hegyen. És km-ben alig észrevehető közlekedés az, hogy napi 3-4szer fl kell menni az autóval a hegyre. De napi 2 a minimum. Az meg 3500-as fordulat alatt CSAK fogyasztás, haladás nélkül...
felette már haladás IS, de szintén zabálást eredményez.
A másik, hogy még gyakorolgatunk kicsit Marikámmal.. csúsztatott kuplung, 1-esben, ritkán másodikban....
A harmadik, és szintén nem elhanyagolható szempont, hogy ennek a kocsinak a váltója a német gyorsforgalmi utakra lett tervezve... szerintem. 50km/h az harmadik fokozat, sima, lapos úton is. De hegyen-völgyön, kanyarokban meg méginkább... 30km/h az meg leginkább 2-es fokozat.... tehát az itteni viszonyokat figyelembevéve, ez a fogyasztás, sajna ittoóhon, sokat nem is fog javulni.
Annyival tudom az átlagot lejjebb tornászni, hogy igyekszem a "hosszabb", helyközi utakat sűríteni, azaz gyakrabban kimozdulni a városból..
Persze ez mind idő, és végsősoron az összfogyasztást emeli... pontosabban több km, még több üzemanyag.
DE a még több km-nek van OKA, ÉRTELME, és talán ennek KÖVETKEZMÉNYE, amolyan mellékhatásként lehet az is, hogy több lóvé jön be.
Pl. tanítgatok 3-4 embert Borsodszentgyörgyön, meg igyekszem építeni a kultúr- és kereskedelmi kapcsolatokat más falvakban (kiállítás-szervezés, stb), amik aztán jövedelmet kéne, hogy generáljanak.... HÁt itt tartunk most. |
Tomnewman: Na, hogyalakul a fosgyasztásod? Meghaladja még a 10 litert otthon? |
Tomnewman: A Bontott cucc jó, ne vegyél új csövet!
A bontottat kb 1000-1500 Ft ért megkapod. :) |
Kösz mindent. Hazafelé a szűrő- és olajcserék után 5.3 -5.5 liter/100km fogyasztást "mértem". Az jó az addig tapasztalt (igaz, hegyek között, bent, városban elkövetett) 10-10.8 liter/100km -höz képest.
Itthon rákérdeztem a "mester"-re, hogy az elszakadt gumicsövet mennyiért tudjuk pótolni..
Új alkatrész (cső) potom 4950Ft-ért áll a rendelkezésemre. Gondolkodom, milyen megoldást lehet találni... egy pénztárcakímélőbbet, ami effektíve lehetne ugyanolyan jó...
Szerinted a bontóból kihozott, ezért aztán nem vadiúj hasonló cucc mennyire költséghatékony? Mármint mekkora a valószínűsége, hogy egy ilyen cső csak úgy elszakad, elreped? elvileg nem mozog... Mármint a benne lévő vákuumon kívül igazán semmi másnak nincs kitéve... és vajon mennyivel lehet olcsóbb a használt cső? |
Értem, ha lehet hinni a volt tulajnak, akkor még van időtök :)
Az olaj meg van rendelve, a szűrőkért meg holnap megyek, tehát hétvégével tudom vinni őket.
|
Mivel a vezérlés elvileg még 20ezer km-t kibírna (ha az előző tulajnak hinni lehet), arra a közös döntésre jutottunk Marikámmal, hogy Júliusban lecseréljük a folyadékokat (olajakat), meg a már említett szűrőket, és a vezérlést egy hónapot csúsztatjuk (akkor jobban telik is majd már rá).
Mert hát sajna anyagi okok is bejátszanak, mint mindenkinek.
Ha most az olajoskodáson túl leszünk, nagy valószínűséggel egyszerre kisebb teher lesz a komplett vezérlés, meg a hozzávalók, mint ha most próbálnánk azt is, meg Kunfehértót is, meg még Marikám jár ugye közben vezetni (ami nem csak saját üzemanyagot emészt, hanem óradíjakat is rendesen. per pill. 2400Ft/óra a veztetés).
12-én megy rutin-vizsgázni. Így ő nem jön Kunfehértóra (meg Robika sem). |
[69-50] [49-30] [29-10] [9-1]
|