A harmadik negyedvet vesztesggel zrta az risvllalat. A helyzet ugyan valamivel jobb, mint a GM-nl, hiszen a Ford Motor Co. nett vesztesge mindssze 284 milli amerikai dollr szemben a nagy rivlis millirdos nagysgrendû buksval, de gy is van mirt aggdniuk a cg vezetõinek. A legnagyobb baj az, hogy a fõ tevkenysg, az autgyrts vagy 1,3 millird dollros vesztesget hozott, s ezt mr a nyeresges kiegsztõ zletgak - a hitelrszleg s a Hertz autklcsnzõ - sem tudtk teljes egszben eltntetni.
E pillanatban szak-Amerikban a legnagyobb a baj, itt 1,2 millird dollr adzs elõtti vesztesg keletkezett, azaz a tavalyinak durvn a kt s flszerese. A Ford legfontosabb piaca szmos problma egyttes hatsra nyel el ilyen hatalmas sszeget alig hrom hnap alatt: az okok kzt emlthetõ a tpuspaletta s a vsrli ignyek kzti jelentõs eltrs, a versenyhelyzet miatt lenyomott rak, a nvekvõ garancilis- s alapanyag-kltsgek, valamint a kereslet folyamatos cskkense.
Eurpban valamivel jobb a helyzet: a Ford of Europe 55 milli dollros vesztesge a nehz krlmnyekhez kpest elfogadhat, a Jaguar, a Land Rover, az Aston Martin s a Volvo pedig javtott az eredmnyein: a tavalyi v ugyanezen idõszakban elszenvedett 171 milli dollr helyett az idn csak 108 millival maradtak el a nullszaldtl. A Ford jlius s szeptember kztt egyedl Dl-Amerikban, valamint az zsiai s afrikai rgiban volt nyeresges, de az gy szerzett 229 milli dollr a Ford Credit 577 millijval s a Hertz 262 millijval egytt is csak enyhthette a vesztesgeket.
Mindezek ellenre a Ford vezetse egyelõre nem vetkõzte le a kincstri optimizmus larct: arrl beszlnek, hogy j termkeikkel s a kltsgek cskkentsvel megprbljk jra nyeresgess tenni az autgyrt zletgat. A gyors zsugorodsnak indult szak-amerikai terepjr-piac s az egyre erõsdõ tvol-keleti konkurencia ugyanakkor igencsak megnehezti a cl elrst.