TOKEE Terrarisztika Klub NET
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Men
 
hasznos linkek
 
Vagans -net jsga
 
EGYESLETI INFK
 
Chat
 
H R E K, RDEKESSGEK!
H R E K, RDEKESSGEK! : Bemutat: Mercedes S osztly - 2006

Bemutat: Mercedes S osztly - 2006

Forrs: www.totalcar.hu  2005.10.11. 13:31

A blnk vezre

risten! Ht mr mindenki a Hyundait koppintja?! Hagyjn, hogy az Audi A8-ast alig lehet megklnbztetni a Sonattl, de most a Blnamerci j genercijn is feltnt nhny koreai stlusjegy. Persze, biztos csak vletlen egybeess, mert az S Klasse tovbbra is etalon.


Elentmondsos aut: minden porcikjban jnak tnik, pedig a tervezi igazn vatosan fogtak az talaktsnak. Csaknem minden rszletben felfedezhet egy-egy korbban msutt mr bevlt megolds, ezzel rtk el, hogy az els pillanattl kedves ismersknt viszonyulhatunk hozz. Nincsenek olyan meglepetsek, mint nhny ve a 7-es BMW-nl; a Mercedes persze nem is hibzhat. Az eldmodellbl 485 ezer pldny fogyott el 1998 ta, azaz tbb, mint brmelyik vetlytrsbl.

Nhny hnapja, az S osztly els kpeinek lttn valami olyasmi jutott az eszembe: sikerlt sszehozniuk a Maybach karosszrijt az els sorozat Ford Focus lmpival s srvdivel. A ltvny nem vrpezsdt, inkbb egyfajta csendes elismerst vlt ki. Nem ormtlan, mint az 1991-es Blna Mercedes (W140), de a forma nem is rejti el a karosszria mreteit gy, ahogy az elz vltozat.

Szemrmetlenl nagy, ugyanakkor knnyed jelensg, tlmretezett delfin. Ez persze elssorban az 5,076 mteres rvidebb vltozatra igaz, de a nyjtott tengelytv modell sem ltszik nehzkesnek. Egyedl a hts srvd-dombortsok lgtak ki az sszkpbl, de ksbb rjttem, ez nem valamifle flresikerlt sportoskods, inkbb btortalan mltidzs. Az egyetlen problma, hogy az rzsek kb. tz perc nzelds utn elhalnak: az egyik kollga krdsre, hogy tetszik, mr csak annyit tudtam kinygni minden meggyzds nlkl: tnyleg szp.

Belve leginkbb az lepett meg, hogy az S osztly milyen bartsgos odt rejt. Persze itt is rezzk az aut mreteit, de inkbb csak abbl, hogy a vllunk milyen tvol esik az utaslsen helyet foglal szemlytl; itt kt Fekete Lszl is elfrne egyms mellett mindenfle sszetkzs nlkl. A nagy kzpkonzol s a hatrozottan formzott lsek miatt azonban egy pillanatig sem rezzk magunkat elveszni a trben. Radsul nemigen tallkozunk stt anyagokkal: a mszerfal s a kormny semleges szrke, vagy ami mg jobban tetszett, vilgos drapp sznben pompzhat, a brkrpitokkal sszhangban.

Sajnos fabettek mindkt tesztautban elfordultak: ez az az anyag, amelyrl kptelensg eldnteni, fnak ltsz mfa-e, vagy inkbb mfnak ltsz fa. Igazbl borzaszt, br nehz volna megmondani, mivel ptolhattk volna a tervezk. Ahogy az el is vrhat, az S osztly belsejbl nemcsak szivrog, de egyenesen mlik a minsgrzet: nem csak ott ksztettk ignyes, j tapints anyagokbl, ahol tapogatni szoks egy autt.

Sok mfa. Vagy igazi?

Illesztsi hzagrl beszlni gyakorlatilag rtelmetlen, nemcsak a rgztett elemek tallkozsnl, de mg a kapcsolknl is, a br krpitok varrsai tkletesen egyenletesek, sehol egy rosszul sikerlt lts vagy msfle slendrinsg. Radsul ez a precizits a mszerfal brkrpitozsa rvn folyton szem eltt van, egy pillanatra sem engedi, hogy megfeledkezznk rla, hogy ez itt a nmet autgyrts cscsa.


Htul, ha lehet, mg otthonosabb, de szoks szerint inkbb csak kt szemlynek: mindenki jobban jr, ha kzpen lehajtjk a kartmaszt. gy mindenki knyelmes fotelekben rezheti magt, s nem kell hallgatnia az tdik utas panaszkodst kemny httmlrl s a kis lbtrrl. Ott, ahova a kzpen l lba kerlne, egybknt is a ngyzns klmaberendezs hts befvnylsai vannak, gy mindenkinek jobb, ha az tdik utast msik autba tesskelik.

Az ilyenkor szoksos elg-e a fejtr, elg-e a lbtr krdsnek ebben az esetben nincs sok rtelme, s ezen nincs is mit csodlkozni: az alapvltozat 3,035 mteres tengelytvja mellett is nagyon el kellett volna rontani az autt, hogy ne frjen el brki knnyedn. Ha ez mgis kevs volna, nmi felrrt ott a hosszabb kivitel, abban a 13 centimternyi plusz mind a hts utasok knyelmt nveli.


Kevs kapcsolval

Manapsg mr elvrs a legnagyobb luxuslimuzinoktl, hogy mindent tudjanak. Ez az egyszerbb modellekben alkalmazott klasszikus megkzelts alapjn rengeteg kisebb-nagyobb gombot, kapcsolt s kisebb-nagyobb karocskt jelentene, s persze agyonkpzett vezetket. Az S osztlyos Mercedes tulajdonosai persze jelents rszben maguk vezetnek, s nyilvn sem idejk, sem kedvk nem volna az autjukra is piltavizsgt tenni, gy a Mercedes is megprblt egyszersteni a helyzeten egy menvezrelt kzponti irnytrendszer, a COMAND segtsgvel.

Mr a korbban is ugyangy hvtk, de az j S osztly vsrli mr jval knnyebben kezelhet vltozattal tallkozhatnak. Az automata vlt vlasztkarja felkltztt a kormnyoszlopra, gy a knyktmasz eltt felszabadult helyre kltzhettek a kezelszervek. A Mercedes mrnkei is tvettk a lenyomhat, tologathat fmtekerentyt - itt COMAND-Controllernek hvjk -, amellyel mg a BMW ismertette meg a vilgot annak idejn, a rettegett i-Drive rendszeren, de ide kerltek azok a billentyk is, amelyekkel a fontosabb menpontokat anlkl rhetjk el, hogy a kpernyre nznnk.

Innen irnythatk sok egyb mellett a multikontr lsek, a cd-s rdi s a navigcis rendszer. Ha mgis a kijelzre kell pillantanunk, akkor sem kell jobban flrenznnk, mintha a sebessgmrt figyelnnk, a COMAND sznes kijelzje ugyanis a mszerekkel egy szintre teleplt.


Bajusztltengs

A menet kzben gyakran hasznlt rendszerek radsul nem is ezen a monitoron kommuniklnak a vezetvel, hanem az alaphelyzetben a mszerek kpt mutat kijelzn. A sebessgmr, a fordulatszmmr s a tbbi mutats mszer kpe ugyanis egy kpernyn jelenik meg, szksg esetn ms informcikat is megjelenthet rajta a rendszer. Az sszes ttal kapcsolatos adat - a pillanatnyi s tlagfogyaszts, a megtett t, a kvetkez navigcis pontig htra lev tvolsg, a sebessgtart automatika adatai s a legtbb figyelmeztets is - itt olvashat le.

Radsul az itt megjelen adatok kzti vlts mg egyszerbb: a kormnyon elhelyezett tlls gombokkal flrenylkls nlkl lehet vlogatni az informcik kzl. A prbaton gy tnt, bonyolultsga ellenre a COMAND jl hasznlhat: ltalban hamar megtalltuk, amit kerestnk, s ehhez nem is kellett komoly kockzatot vllalva percekig bmulnunk az t helyett a mszerfalat.

Kt nap alatt az S osztly kt vltozatt prblhattuk ki, ez nagyjbl elegend is volt, hogy megismerjk a kezdeti tpusvlasztkot, hiszen a Mercedes az els nhny hnapban csak ktfle motorral knlja legnagyobb modelljt.

Az ersebbik vltozatba a vadonatj, 5,5 literes, 388 lers V8-as motor kerl, az alapmodellbe 3,5 literes 272 lers V6-ost szerelnek . Mr a hathengeres is knnyedn megbirkzik az aut szk 2 tonns slyval, br igazn jl rezheten nagy fordulatszmon megy.

Az etalon arca

A nyolchengeressel persze mg jobban repl a blna, de ez inkbb csak erteljes gyorstsoknl rzkelhet, ami elssorban a htsebessges automata vltnak ksznhet: tlagos autzsnl szinte teljesen elmossa a klnbsget a kt motor kztt, csak a motorhangot s a fordulatszmmrt figyelve vehetjk szre a klnbsget. A 7G-TRONIC vlt hangolsa egybknt kifogstalan: a ksse minimlis, s egyszer sem reztk, hogy rossz fokozatba vltott volna. A kormny htuljra helyezett kapcsolkkal manulisan is kapcsolgathat, de mindig csak az aktulis sebessgnek megfelel fokozatokat fogadja el, s automataknt olyan jl mkdtt, hogy a kzi vlts felesleges nygnek tnt.

A Mercedes szakemberei a sajttjkoztatn srn emlegettk az S osztly kivl menetdinamikjt s az ltala nyjtott vezetsi lmnyt, ami flrevezet lehet. A stuttgarti cscsmodell valban kivl gyors utazkocsi bolondbiztos futmvel, ers s szpen nekl motorokkal, hatkony fkrendszerrel, de mg vletlenl sem sporteszkz. Van ugyan egy gomb, amellyel sportos s knyelmes hangols kztt vlaszthatunk - ez thangolja a lgrugs futmvet, a vlt kapcsolsi pontjait, s ha van ilyen az autban, az aktv lengscsillaptst is.


Komfort llsban finoman imbolyg luxushaj lesz az S osztlybl, a sport fokozat inkbb csak arra elg, hogy hatrozottabb tegye az aut viselkedst, s gy egy-egy gyorsabb kanyarban se rettegjnk. A svjci Alpok szerpetinjein megprbltuk nhnyszor kihozni a nagy vasat a bketrsbl, de nem igazn sikerlt A legtbb, amit elrtnk, nmi gumi- s fkszag volt; gyztt a bekapcsold ESP s a biztonsg mindenek felett.

A biztonsg egybknt is ers oldala az S osztlynak: az aut klnfle szenzorok segtsgvel folyamatosan figyeli a krnyezett, s veszlyes helyzetben mindent megtesz a bent lk tllsrt. A tovbbfejlesztett PRE-SAFE rendszer mr nemcsak a biztonsgi vek megfesztsvel, a lgzskok kszenltbe helyezsvel s az ls oldalprninak felfvsval kszl a csattansra, hanem az ablakokat is becsukja, a fkasszisztens Plus pedig elre kiszmolja a baleset elkerlshez szksges fkert, s brmekkora pedllenyomsra azonnal a fkekre szabadtja.

jjellt

Radsul az jszakai baleseti kockzat cskkentsre egy aktv infravrs jjellt berendezst is kifejlesztettek, amely anlkl duplzza meg a lttvolsgot, hogy vaktan a szembejv forgalmat. Az jjellt kpe a sebessgmr helyn, a mszerfal kzepn jelenik meg, szemmel tartsa sem okoz klnsebb problmt.

A biztonsgi felszerelsekre persze ritkn van szksg, viszont az j S osztlyba tbb szokatlan knyelmi extra is jutott. Az egyik a multikontr ls, amely mr az eldmodellben is elrhet volt, de most lltlag mg gyorsabban mkdik. A kln-kln felfjhat prnk segtsgvel bellthat, hogy egyes rszein milyen mrtkben tmassza a testnket, de nem ez az igazi rdekessg.


A menetdinamikai funkci bekapcsolsa utn kanyarban a kls v fel es oldalt pumplja fel a rendszer, gy a sportlsekhez hasonl oldaltartst ad, egyenesben viszont knyelmes, puha fotelben terpeszkedhetnk. A rendszernek van ugyan egy kis ksse, de utcai krlmnyek kztt j szolglatot tesz. A msik extra a ngyfokozat masszroz: ez lltlag idegnyugtat hats, s az utaslseben helyet foglal kollgnak tetszett, de engem vezets kzben inkbb idegestett.

Pedl nlkl

Egy msik jdonsg a vrosi kzlekedsben jhet jl: a DISTRONIC PLUS a Mercedes j sebessg-, illetve kvetsitvolsg-tart automatikja. Ebben az az jdonsg, hogy mr 0 s 200 km/h kztt folyamatosan mkdik, azaz viszonylag egyenes ton, illetve kisebb sebessgnl a pedlok rintse nlkl is kzlekedhetnk, a gyorstsokat s lasstsokat a belltott sebessghatrig a rendszer vgzi helyettnk.

Az rzs szokatlan: amikor 130-as tempval haladva meglttam az elttem tornyosul kocsisort, reflexszeren belefkeztem, de a harmadik- negyedik alkalommal mr sikerlt rbznom magam az autra. A legjobban dugban val araszolskor jtt a segtsg: ilyenkor minden pedlozs nlkl kvethettk az elttnk haladt.

A tpus alapra 22,122 milli forint, ezrt a felsorolt klnlegessgek nagy rszt meg sem kapjuk. Az alapkivitel hossz karosszrival radsul mr 24,205 milli forinttal cskkentheti a csaldi vagyont. A V8-asrt rvid kivitelben 27,221, sofrs vltozatban 28,721 millit krnek. A ksbbi tervekrl egyelre annyit tudunk, hogy az 517 lers V12-es S600-as s az els dzel, a hathengeres S320 CDI 2006 elejn rkezik, de ksbb jn egy V8-as dzelmotorral felszerelt aut, s jv sszel rkeznek a ngykerk-hajts vltozatok is.

 
Naptr
2024. Augusztus
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
time
 
Ltogatk:
Induls: 2005-09-09
 
Hasonl oldalak
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!