TOKEE Terrarisztika Klub NET
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
hasznos linkek
 
Vagans -net újsága
 
EGYESÜLETI INFÓK
 
Chat
 
H Í R E K, ÉRDEKESSÉGEK!
H Í R E K, ÉRDEKESSÉGEK! : Kuncog a krajcár?

Kuncog a krajcár?

Forrás: www.rtlklub.hu  2005.09.19. 14:39

Fiat Panda - Citroën C1 összehasonlító teszt

A Fiat Pandát már megszoktuk, a Citroën C1 viszont újonnan érkezett a miniautók mezőnyébe.
Ilyen autót leginkább a spórolás jegyében vesz az ember – ki a parkolóhelyen, ki a pénzen szeretne spórolni....

Vajon a miniautó miniárat is jelent? – tettük fel a kérdést, amikor összehasonlító tesztünk két résztvevőjét, a Citroën C1 1.0 SX változatát és a Fiat Panda 1.2 8V Emotion kivitelét kiválasztottuk. Nem feltétlenül. Ha nem szeretnénk drámaian lecsupaszított, szervótlan, rádiótlan, szinte légzsákmentes autót, egyből olyan árszintre kerülünk, ahol nem a minik, hanem a kiskocsik ártartománya húzódik: a C1 „fullextrásan” (ebben nincs benne a klíma) már 2,6 millióba, a Panda pedig 2,8 millióba kerül, igaz, szeptember végéig még odaadják 2,65-ért.

Alapkiépítésben mindkettő 3,5 méter körüli hosszúságú, négyszemélyes, csomagtartójuk minimális méretű (C1: 170 l, Panda: 206 l), roppant kis átmérőjű (9,5 méteres) körön megfordulnak. Ráadásul a motorjuk kicsi, a Citroën lökettérfogata még három számjeggyel leírható, de a Panda 1242 köbcentis motorja sem az amerikai stílusú túlméretezés szülötte.
Ragozhatnánk még, de ők ketten igazi városi autók. Ebben a szegmensben most a C1 (és a műszakilag azonos Peugeot 107 és Toyota Aygo) megjelenése az idén a legnagyobb esemény. A Citroën bájosan kancsal tekintetével biztosan sok vevő szívét fogja megdobogtatni, és utastere is barátságos kialakítású. A spórolás jegyeinek egy része valóban felfogható vagányságként, így a rengeteg tárolóüreg, a többféle színárnyalat feltűnése, a szokatlan elrendezésű, este világító szellőzőrendszer-kezelő blokk tényleg szimpatikusnak tűnik.

Ám a drákói szigorral végrehajtott költségcsökkentés nyomai néhol már zavaróak: a kalaptartótól nem lehet bepakolni az amúgy is kicsike nyíláson; az első ülés állítási lehetőségei minimálisak, nincs különálló fejtámlájuk; a vezető nem kapott gombot az utasoldali ablakemelő kezeléséhez, a hátsó hangszórókat pedig egy utolsó sufniban is igényesebben szerelik a kalaptartóra.

Kár, hogy az egykaros ablaktörlő a jobb oldalból nagy részt érintetlenül hagy, és a lapátot csak pár centire lehet elemelni az üvegtől.
 A C1 háromhengeres motorja 68 lóerős, élénken reagál a gázadásra és magas fordulaton sem fogy ki a szuflából. A briliáns motorhoz egész jó a váltó is, pontosságban veri a Fiatét, bár az nem teljesen világos, egy városi autónál miért választanak olyan hosszú második fokozatot, hogy egy kis utcába befordulva vissza kell kapcsolni egyesbe, mert szegény motor ilyen alacsony fordulaton képtelen gyorsítani.

A C1 futóműve a minik között szinte GTI-jellegűen feszes, kellőképp közvetlen és spontán kormányzással, ami a városi cikázásban nagyon tetszeni fog a vezetőnek. Amíg egyszer csak rázós útra nem ér – itt kifejezetten zavaró a sprőd rugózás, amely igazából autópálya-tempónál simul normális komfortúvá. A futóműhangolás a blokkolásgátlót is megzavarja: sima úton lélegzetelállító a lassulás, ám az első zöttyenőnél az ABS úgy leszabályozza a fékhatást, hogy az ijesztő.

Ezzel szemben mit tud felvonultatni a Panda? Bár a motorja gyengébb, ám a vibrációkat és Wartburg-hangot bőséggel termelő háromhengereshez képest igazi komfortmotor, amelynek kulturáltsága bőséggel ellensúlyozza a hiányzó nyolc lóerőt. A hangszigetelés is egészen más szinten van a Pandában, gyakorlatilag csak autópályán jön meg a motor hangja (ekkor is csak feleannyira, mint a C1-esé), a városi és országúti használat során viszont csendes, ráadásul nem kell a futóművek dübörgését sem hallgatni. A váltó áttételezése hasonló a Citroënéhez, ennél is túl hosszú a kettes, s bár a Fiat is egész jól helytáll nagyobb tempónál is, a dinamizmusa egy árnyalatnyival minden szituációban elmarad a C1-esétől.

Ellenben a Panda belső kialakítása olyan, mintha egy nagyobb autót kicsinyítettek volna le, a használt anyagok és az összeszerelés veri a Citroënt, az olaszoknak futotta kétkaros ablaktörlőre és oldalanként három-három (!) vízsugarat lövellő spricnikre, az ajtót befedő kárpitra, állítható magasságú vezetőülésre, no és arra a rugóra, amelynek mindössze annyi a feladata, hogy állításkor a súlyos kormányoszlop ne hulljon az ölünkbe. Ráadásul olyan opciók is elérhetők, amiről a C1-es vevői nem is álmodhatnak: ESP, függönylégzsák, automatikus légkondicionáló, sőt, a Panda ötüléses kivitelben is megkapható, felár nélkül.

A kicsivel nagyobb, de sokkal jobban pakolható raktér, a kellemes rugózás, a jó hangszigetelés, az általános komfortérzet és a remek ergonómia könnyedén egyensúlyozza a Panda picivel gyengébb motorjából, az árnyalatnyival keskenyebb utasteréből és a kevésbé közvetlen kormányzásból adódó hátrányokat. Ez persze nem jelenti azt, hogy a Citroën C1 rossz autó lenne, hiszen a motorja egy kis ékszer és a kocsi szinte gokartszerűen sportos – csupán kényelmetlennek, alulextrázottnak és túlárazottnak tűnik a Fiat mellett.

Fiat Panda

Ami tetszett

A kis Panda olyan, mint egy nagyobb autó működőképes modellje: mindene megvan, működik, csak kisebb. Ráadásul csendes, kiválóan rugózik, könnyen irányítható és barátságosak a menettulajdonságai, jól fog a fékje, az Emotion felszereltsége kiváló – kifejezetten jó vétel.

Ami tetszett volna

Kicsit keskeny az utastér, ezt főleg elöl érezzük, mivel ott van a váltót tartó konzol. Az Euro NCAP törésteszt eredménye is lehetne több 3 csillagosnál. Az 1,2 literes motor ugyan a célra megfelel, de jól látszik, hogy ezt a nívót az igényesebb egyliteresek is könnyedén hozzák.

Citroën C1

Ami tetszett

A kis egyliteres motor méretét meghazudtoló vehemenciája, a jó váltó, az átlagon felüli fék tudása sima úton, az élvezetes vezetési tulajdonságok. A rengeteg tárolóhely igazán jól belakható városi minivé teszi. Ráadásul a kategória egyik legjobb Euro NCAP eredményével büszkélkedhet – 4 csillaggal.

Ami tetszett volna

Sajnos a C1 akusztikai és vibrációs tulajdonságai a korábbi Suzuki Swift egyliteres alapváltozatát idézik. A Citroën viszonylag magas áron méri a bájos kisautót, ellenben a felszereltsége nem kimagaslóan jó. Néhány részletmegoldása bántóan egyszerű.

Panda C1
H/Sz/M (mm) 3538/1589/1540 3435/1630/1470
Hengerűrtartalom 1242 cm3/benzines 998 cm3/benzines
Teljesítmény 44 kW (60 LE)/5000 ford. 50 kW (68 LE)/6000 ford.
Nyomaték 102 Nm / 2500 ford. 93 Nm / 3600 ford.
Végsebesség 155 km/h 157 km/h
Gyorsulás 0-100 km/órára 14,0 s 13,7 s
Átlagfogyasztás 5,8 l/100 km 4,6 l/100 km
Hatótávolság 603 km 761 km
Alapár 2 650 000 Ft 2 594 000 Ft
Tesztautó ára 2 675 000 Ft 2 934 000 Ft

 
Naptár
2026. Június
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
time
 
Látogatók:
Indulás: 2005-09-09
 
Hasonló oldalak
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!