Ktelezettsgszegsi eljrst indtottak Magyarorszg ellen a gpjrmûvek adztatsval kapcsolatosan, mivel a jelenlegi szablyozs ellenttes az unis alapszerzõds egyes pontjaival. Kovcs Lszl adgyi biztos elmondta, hogy a tagllamoknak ugyan jogukban ll regisztrcis adt kivetni, de ennek mrtkt gy kell megllaptaniuk, hogy ne tegyenek klnbsget a hazai s a tbbi EU-tagllambl szrmaz termkek kztt
Magyarorszg a regisztrcis adval jelenleg megsrti ezt az alapelvet, mivel az sszeg megllaptsnl nem veszi figyelembe az importlt hasznlt autk valdi rtkt, csak a krnyezetvdelmi besorolst, a motor lkettrfogatt s az zemanyag tpust. Ezzel viszont elõnys helyzetbe hozza a belfldn jknt forgalomba helyezett hasznlt autkat, mivel ezeknl az rtkcskkens arnyban az adtartalom is kisebb lesz. Radsul a hasznlt importautkra az FA-bevteleket ptoland 25%-kal magasabb tteleket vetnek ki, mint az jonnan behozott, s itthon forgalomba helyezett autkra, ami szintn ellenttben ll a klnbzõ tagllamokbl szrmaz termkek kzti egyenlõsg elvvel.
A ktelezettsgszegsi eljrs sorn a magyar kormny elõszr hivatalos figyelmeztetõ levelet kap, amelyben felhvjk figyelmt a problmra, s vlaszt krnek. Amennyiben nem rkezik kielgtõ vlasz, gy az Eurpai Bizottsg az gyet brsg el is viheti. Ez valsznûleg azt jelenti, hogy a regisztrcis ad jelenlegi formjban mr nem mûkdhet sokig: a kormnyzat, brmely prt is vezesse azt, knytelen lesz az importlt hasznlt autkra alacsonyabb adtteleket kivetni. Legfeljebb annyi haladkot kaphat az gy, amg az Eurpai Bizottsg eljrst lefolytatjk.