Hosszabban utazhatunk a BKV-n
Forrs: www.fn.hu 2005.10.11. 13:27
Hvsvlgybl Albertfalvra, jpalotrl Kelenfldre indt kzvetlen jratokat a vllalat. lltlag egy forintnyi pluszkiads nlkl.
A 7-es busz, az 56-os s a 118-as villamos ezentl tszeli a vrost – a meghosszabbtott jratok tvonalt Menyhrt Lszl, a BKV vezrigazgat-helyettese mutatta be htfn a sajtnak. A 7-es buszcsald tovbb viszi az utasokat: a fekete hetes az albertfalvai Forgalmi utctl a Bosnyk trig jr, a 173-as gyors jpalottl az Etele trig, a 73-as pedig a Bornemissza trtl a Nyrpalota utcig jr majd. Egyedl a piros hetes jr jvre is vltozatlan hosszon. Menyhrt szerint ez mintegy 80 000 ember lett knnyti meg azzal, hogy nem knyszerti tszllsra ket a fvrosban. Ez mr nem fog vltozni a ngyes metr tadsig – grte a vezet. Dorner Lajos, a mdostsokrt lobbiz Vrosi s Elvrosi Kzlekedsi Egyeslet munkacsoport-vezetje elmondta, hogy a hosszabbtsok nem jrnak tbbletkltsggel.
Tbb hely lesz a Moszkva tren
A Moszkva tren megsznik az 56-os villamos vgllomsa, mert a jrat bel-budai vgllomst thelyezik a Mricz Zsigmond krtrre, gy sszektve a 61-es villamossal. A 118-as villamos pedig Albertfalvtl egszen Hvsvlgyig jr majd. A 61-es s az 56-os villamos Moszkva tri vgllomsa gy megsznik, ezzel tbb teret kapnak majd a gyalogosok.
Lakos Imre, a Fvrosi nkormnyzat vroszemeltetsi bizottsgnak SZDSZ-es vezetje a FigyelNetnek elmondta, hogy a 18-as villamost jvre szeretnk sszektni az 1-es villamossal. Remnyei szerint jvre sikerl forrsokat biztostani a villamos vgllomsnak thelyezsre, gy az a Lgymnyosi hd pesti hdfje helyett tjrhat majd Lgymnyosra. Itt kzvetlen sszekttetst knl majd a XI. kerleti Lgymnyos-blbe tervezett szrakoztatnegyeddel is, s a lgymnyosi iparterleten plt lakvezetnek is megoldja a tmegkzlekedst.
A pesti oldalon is lesz nmi vltozs. Az eddig csak Rkoskeresztron kzleked 161-es s 162-es busz gyorstott vltozatai a tervek szerint ezentl egszen az rs vezr terig jrnak majd.
temes menetrend kszl
Jvre vezetik be az integrlt, temes menetrendet is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az azonos tvonalakon kzleked jratok nem egyszerre jrnak majd, hanem egyenletesen elosztva, s hogy az tszllsokat is beletervezik a menetrendbe. Menyhrt szerint a szeptember 1-jtl rvnyes jszakai menetrend volt a prbja, a „laboratriuma" ennek a rendszernek, s a tapasztalatok szerint mkdik. Ezt a menetrendi rendszert a vezrhelyettes szerint 2–4 ven bell, Lakos Imre szerint 3 ven bell kiterjesztik az egsz vrosra.
Egyre cskken a bevtel
A tovbbi tervekrl Menyhrt elmondta, hogy a BKV jegyrbevtele – a benzinr-emelkeds ellenre – cskken. Erre az vre 39 millirdos bevtelt terveztek, de amikor megtudtk, hogy a kormny admentess teszi a havibrletek munkltat ltal trtend rsznek egy rszt, gy gondoltk, hogy mintegy harmincezerrel tbb havibrletet adnak majd el, ez pedig ktmillirddal tbb bevtelt jelentett volna.
Ez a szmtsuk sajnos nem jtt be, s az okt azta sem tallta meg a cg. Lakos Imre szerint aki egyszer autba l, az tbb mr nem vlasztja jra a tmegkzlekedst, n az ezer fre es autk szma, s cskken a fvros lakossga – ez pedig mind hozzjrulhat a bevtel cskkenshez. Menyhrt szerint az okok megtallshoz tudomnyos kutatsra van szksg. Tavaly mr vgeztek egy felmrst a fvrosi hztartsok krben, ezttal egy komolyabb szociolgiai kutatsra lesz szksg, amelyik felmri az okokat, a szoksokat s az elvrsokat is. Lakos szerint vgre a BKV is magv tette a 2–4 vre szl tervezs szksgessgt, s a minsget is.
|